Szkolenie Profesjonalna Recepcja



W dniach 9-10 kwietnia 2019 w Hotelu Polonia w Krakowie miało miejsce szkolenie „Profesjonalna Recepcja” prowadzone przez Dagmarę Platę-Alf.

Dla uczestników Gremium szkolenie było bezpłatne. Program szkolenia obejmował:

Profesjonalny recepcjonista – autoprezentacja jako forma komunikacji

  • przygotowane i umiejętność organizacji stanowiska pracy
  • profesjonalny wygląd

Recepcja hotelowa i jej znaczenie

  • recepcja jako wizytówka każdego hotelu
  • kreowanie pozytywnego wizerunku firmy
  • stanowisko recepcjonisty: kwalifikacje, niezbędna wiedza, predyspozycje
  • standardy i wzorce zachowań

Dzień z życia recepcjonisty czyli organizacja pracy

  • organizacja pracy recepcji (regulaminy, harmonogramy, instrukcje)
  • zakresy obowiązków pracownika recepcji
  • zasady współpracy recepcji z innymi działami hotelu

Profesjonalna obsługa Gościa

  • radzenie sobie ze stresem – efektywna organizacja czasu pracy oraz kontrola jednymi z elementów radzenia sobie ze stresem
  • umiejętność działania w sytuacjach kryzysowych w restauracji i hotelu
  • komunikacja werbalna i niewerbalna (odczytywanie mowy ciała i mikrogestów)
  • trening budowania profesjonalnej postawy w sytuacjach zawodowych

Skuteczna sprzedaż w recepcji hotelowej

  • strategia sprzedaży telefonicznej (ocena skuteczności prowadzonych rozmów telefonicznych, analiza najczęściej popełnianych błędów, sposoby prezentacji oferty obiektu poprzez kanał telefoniczny)
  • prowadzenie komunikacji e-mailowej (ocena prowadzonej korespondencji e-mailowej, analiza ewentualnych błędów i wskazanie obszarów do ulepszeń)
  • obrona oferty i ceny (kwestionowanie kalkulacji przez Gości i techniki prezentacji ceny wpływające na jej utrzymanie lub podniesienie)

Metody szkolenia

  • prezentacja trenerska oraz sesje pytań i odpowiedzi
  • ćwiczenia warsztatowe indywidualne i zespołowe (analiza ofert, prowadzonej komunikacji z Gośćmi)
  • symulacje praktycznych zastosowań poznanych narzędzi i technik